De pr-trends van 2024

De pr-trends van 2024

De afgelopen jaren veranderde er veel in het medialandschap en in het speelveld van public relations.

ANP Business vroeg opnieuw een aantal toonaangevende pr-bureaus naar die veranderingen, hoe ze daarmee omgaan en hoe ze de toekomst zien voor het vak. Het resultaat: een uitgebreide analyse van ontwikkelingen in de branche.

Download het rapport nu gratis!

De interviews met deze experts brachten interessante inzichten aan het licht. Wij spraken met:

  • Leontine Smith, oprichter Smith Communicatie
  • Jos Govaart, managing director Coopr
  • Leonne van de Ven, eigenaar De Wolven
  • Matías Rodsevich, oprichter PRLab
  • Tamira van Woerden, eigenaar 2twintigPR
  • Thijs Willekes, eigenaar So PR
  • Kim Vercammen, PR director HPB
  • Mark van Gemeren, account director LDJ
  • Marianne de Bruijn, eigenaar De Bruijn PR
  • Daniëlle Tamis, eigenaar HvdM Public Relations

Een aantal van hun inzichten:

✓ De impact van AI-technologie op het vak wordt steeds duidelijker.

✓ De steeds grotere hoeveelheid AI-gegenereerde (zwakke) content dwingt tot keuzes in kwaliteit versus kwantiteit.

✓ Een andere belangrijke uitdaging ligt in het balanceren tussen wat organisaties willen vertellen en wat de maatschappij wil horen.

✓ Doordat reputaties kwetsbaarder zijn, ontstaan er nu zelfs subtrends als greenhushing.

✓ De samenwerking met opdrachtgevers verandert.

✓ Datagedreven pr blijft in belang toenemen.